Brev:
Måltiderne er ret trælse
10. juni 2009
Alder:
12 mdr.
Måltiderne er ret trælse
Kære Helen.
Ja i næste uge bliver Anabell så 1 år :o)
Hun er en lille krudtugle der aldrig sidder stille og med et dejligt humør.
Vores store problem for tiden er mad. Anabell har faktisk over en længere periode været god til at spise, men lige nu er måltiderne ret trælse.
Vi giver hende mad på hendes egen lille tallerken i små stykker, men hun smider mere eller mindre alt på gulvet. Vi har prøvet at ignorere hende, men så spiser hun slet intet. Dagplejen fortæller at hun gør det samme der, så det er faktisk ikke ret meget mad hun spiser i løbet af dagen. Hun spiser med god appetit sin grød til morgenmad og sin go nat grød og får så 300 ml. sent aften.
Den ene dag er hun helt vild med noget og når vi så laver det ugen efter fordi vi så håber at hun spiser noget nægter hun og skære ansigter.
Det pudsige er at hvis hun kommer på gulvet tager hun maden, som hun har smidt og vil spise det, hvilket hun selvfølgelig ikke får lov til.
Jeg er efterhånden ret frustreret og det er far der giver mad, for at hun ikke skal mærke min irritation.
Hvordan får vi mad i barnet. Vi spiser varieret og der er mulighed for lidt af hvert hver aften, men lige lidt hjælper det.
Charlotte